Nový druh karpoidního ostnokožce z ordoviku - zahořanského souvrství Čech.

07.01.2017 20:03

Pro první novinku letošního roku jsem si schovával něco vyjímečného. Jde o první nález karpoida rodu Minervaecystis sp. nov. z našeho území. Tento rod byl původně popsán roku 1968 Ubaghsem z ordoviku Francie. Já jsem několik zde uvedených jedinců našel již před několika lety, ale do nedávna jsem je mylně považoval za poněkud podivně zachovalé karpoidy rodu Dendrocystites. (Budiž mi omluvou, že stejného omylu se dopustil v roce 1935 kolega Thoral, když první nálezy těchto jedinců popsal jako Dendrocystites vidali.) Vyjímečným nálezem je navíc i vyobrazená deska s dvěma jedinci tohoto rodu spolu s dvěma, u nás rovněž velmi vzácnými, jablovci Homocystites alter. 

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode